Iluminatul vitrinelor și iluminatul magazinelor
Iluminat pentru magazine cu efect de promovare a vânzărilorIluminatul magazinelor face ca produsele din zona de vânzare să fie foarte atractive, de exemplu în brutării, magazine alimentare, dar și în magazine de modă sau librării. Lumina direcționează privirea privitorului și arată gama vizual în cea mai bună formă. Pentru a realiza acest lucru, iluminatul magazinului trebuie să aibă o valoare CRI ridicată de cel puțin Ra 80 pentru a reproduce perfect spectrul de culori în lumina artificială.
De ce ar trebui să apelați la un proiect de iluminat
Pentru iluminatul magazinelor se recomandă întotdeauna o proiectare competentă a iluminatului. Acesta încorporează toate caracteristicile tehnice și specifice locației pentru a invita clienții să zăbovească și pentru a evidenția bunurile. De asemenea, designerii de iluminat știu cum să integreze perfect tehnologia de iluminat de ultimă generație în mediul magazinului. Printre exemple se numără iluminatul cu LED de înaltă performanță și cu întreținere redusă pentru magazine sau senzorii HCL care ajustează automat luminozitatea și temperatura culorii în funcție de cursul zilei, susținând astfel bioritmul natural al oamenilor.
Ce trebuie să luați în considerare atunci când planificați o afacere?
Iluminatul de bază, care asigură o luminozitate uniformă în întreaga zonă a magazinului, include
- plafonieră
- Spoturi încastrate
- lampă suspendată
Iluminatul de accent este utilizat pentru a ilumina cu precizie anumite zone de produse sau bunuri individuale, de exemplu, raionul de cârnați și brânză sau o zonă de expunere pentru bestseller-ul curent în librării.\ Acest aspect al iluminatului magazinului direcționează percepția vizitatorului. Acestea includ:
- Lumini jos
- Spotlight
- Puncte
Vitrina este de obicei primul punct de contact cu clientul și are un efect de semnalizare printr-un joc dinamic de lumini și umbre. Iluminatul magazinului poate juca și aici cu culoarea luminii: Culorile reci de lumină >4.000 Kelvin transmit prospețime și dinamism, în timp ce culorile calde de lumină de până la 3.000 Kelvin au un efect confortabil și dau tonul.
z. De exemplu, în patiserie, prăjiturile și produsele de patiserie sunt prezentate într-un mod deosebit de gustos.
Iluminat cu sisteme de șine
Sistemele de șine oferă flexibilitate, deoarece corpurile de iluminat pot fi poziționate oriunde pe șină. În cazul sistemelor de cale ferată, se face o distincție generală între sistemele de joasă tensiune și cele de înaltă tensiune. În sectorul de înaltă tensiune, se face o distincție suplimentară între bare de distribuție monofazate și bare de distribuție multifazate, de exemplu, bare de distribuție trifazate.
Diferența dintre faza unică și fazele multiple constă în faptul că, în cazul sistemului monofazat, lămpile pot fi doar aprinse, stinse sau dimabilizate împreună. Acest sistem este mai orientat către clientul final. Sunt utilizate spoturi, reflectoare și șine de la același producător.
Sistemele trifazate oferă avantajul de a comuta diferit mai multe spoturi și de a crea astfel scenarii diferite. Aici poate exista compatibilitate între producători, de exemplu cu sistemele de șine de la Arcchio.
Aspecte tehnice
CRI/ redarea culorilor
- Redarea culorilor este dată în Ra, urmată de Procentul de redare a culorilor comparativ cu lumina naturală. În prezent, o fidelitate a culorilor de 100% se obține numai cu lămpi cu halogen, dar lumina de la iluminatul de înaltă calitate cu LED-uri pentru magazine de la Ra 80 arată deja foarte naturală.
- Valorile sub Ra 80 nu ar trebui să fie utilizate în iluminatul magazinelor pentru a evita culori false, neatrăgătoare pe bunuri, ceea ce este deosebit de relevant în industria modei, de exemplu, pentru a evita dezamăgirea clienților.
Culoare deschisă
- Un alt factor important pentru calitatea luminii este temperatura de culoare sau culoarea luminii. Acest lucru are un impact asupra modului în care sunt percepute bunurile și, mai ales, produsele alimentare. În acest caz, albul nu este același lucru cu albul.
- Temperatura de culoare face ca lumina să pară fie albăstruie și, prin urmare, rece, fie roșiatică și, prin urmare, mai caldă.
- În supermarketuri, în special, culorile deschise sunt selectate special pentru diferitele alimente, de exemplu alb cald pentru carnea gustoasă și chiflele crocante. Mănâncă cu ochii!
Recomandările noastre
Cerințe legale
Trebuie respectate reglementările legale pentru iluminatul magazinelor. Luminozitatea de bază în magazin trebuie să fie de cel puțin 300 lux, și chiar 500 lux în zona caselor. Din motive de confort pentru clienți, anumite zone pot, desigur, să depășească standardele legale, de exemplu în librării, pentru a facilita răsfoirea literaturii de către clienți.
Lumina bună are nevoie de consiliere profesională
Sustenabilitate
În cazul iluminatului magazinelor cu LED-uri, accentul se pune pe durabilitatea ecologică și economică:
- Economii mari de energie datorită wattajelor reduse
- luminozitate ridicată în același timp datorită Eficacitate luminoasă de 100 lm/W
- Redare foarte bună a culorilor de cel puțin Ra 80 până la Ra 90
- Gamă largă de culori deschise disponibile
- Durată lungă de viață de la 50.000 de ore de funcționare
- Nu există radiații IR și UV care să afecteze calitatea produselor
Lumories.ro Designul de iluminat de la sprijină companiile pe drumul lor de a deveni o organizație mai eficientă din punct de vedere energetic și mai durabilă prin utilizarea unui iluminat ecologic. Investiția este rentabilă pentru companii în mai multe moduri: programele publice promovează, de asemenea, iluminatul interior și exterior eficient prin subvenții de până la 50 %.